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Lass die Quarantäne für dich arbeiten | Wie diese NHS Heldin ihre Ziele weiterhin erreicht

Jeder von uns ist gerade dabei, sich so gut es eben geht an die neue Normalität anzupassen – und manchen fällt dies schwerer als anderen. Wenn du im Moment nicht so richtig weißt, wie es mit deinem Trainingsplan oder Alltag weitergehen soll, dann bist du hier genau richtig.

Auch viele unserer Myprotein Ambassadoren haben ihre Routinen und Sichtweisen an die neuen Umstände angepasst. Und wir können sicherlich alle Viel von ihnen lernen.

Als nächstes an der Reihe ist @abcdefghijkleila_Leila steht ganz vorne an der Front des englischen NHS und hilft im Kampf gegen das Coronavirus.  

Leila, hauptberuflich Röntgen-Assistent und passionierte Veganerin, ist ein großartiges Beispiel dafür, wie wichtig Zeit-Managment doch ist, wenn man sich um seine eigene Gesundheit kümmern will. Wir könnten nicht stolzer auf sie und ihre beeindruckende Arbeitsmoral sein!

Sie inspiriert im Alltag, in der Küche und auf der Arbeit – da lohnt es sich doch, ihr zu folgen, oder? Im Folgenden teilen wir ein paar ihrer Prinzipien, die ihr helfen, das Beste aus der aktuellen Lage zu machen:

 

Sei flexibel

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🌿✨Sometimes flex…Othertimes relaxed… 🌚🙃✨🌿 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ✨ Dont ever think I walk around like this or look like this when I’ve eaten a full day of food, it’s just not possible 😅 but why do I only share that aspect of my bod on my profile?! Because I use my platform to hopefully motivate people in some rational way! But of course that doesn’t mean I’m a walking around like Arnold Schwarzenegger all day ! Yes I’m physically lean because I work for it, you see photos of me in the best lighting I’ve hunted down, the best angle, me holding my breathe and flexing so hard for my abs and muscles to show! Does that make me “fake” or being “untrue” certainly not! We alll get full tummies after we’ve fed our bodies with love! It’s completely natural! ✨ Although it may seem that I’m always up and about, I do have times where I chill and just relax! Love your bod in every shape and form it comes in! It’s completely fine to have an aesthetic goal! I always preach that it’s a good thing to work towards if that’s something you want to do! But never feel pressured, compare yourself to others or discourage yourself! ✨ See this platform as as a platform to gain more knowledge and inspo from, not a battle between you and your mental state! ✨ we all have those times where we want to change things about ourselves because we’ve seen somebody else’s features, and like I say, it’s great to aspire to something but not okay for it to lead to hatred upon yourself! ✨ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 🌿✨ I really hope we’ve all had a bloody fabulous bank hol friyayyy! If it’s as sunny where you are as where I am, I hope you fully enjoyed it from your balcony, garden, local park in isolation 🥰I went for a stroll in my local rookery, and it was such a stress relief to get out, smell and see nature! I then had a lounge sesh in my garden before dinner, now I’m chilaxing with my younger sister watching a film with some schnackssss!! I went for a mix of @proper PB popcorn with @miiro_uk choc peanuts and @foxsbiscuits party rings 🤪 I also made myself a vegan hot choccc by mixing some almond milk with cacao powder and a @myproteinuk choc flavour drop! ✨🌿

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Ein wichtiger Aspekt ihres Erfolges ist es, dass sie sich an die Bedürfnisse ihres eigenen Körpers anpassen kann. Unter einem besonders stressigen und anstrengenden Alltag (so wie ihn viele NHS-Arbeiter im Moment erleben) kann die Regeneration, Leistung und Trainingsmotivation leiden.

Aus diesem Grund hat Leila ihr Trainingspensum an ihren Dienstplan angepasst und trainiert nur so viel, wie sie kann.

Sie hört dabei auf ihren Körper und gönnt ihm die Erholung, die er braucht. Ihr Workout hat sie so angepasst, dass die einzelnen Einheiten kurz, aber effektiv sind. Beim Cardio setzt sie im Moment auf eine geringere Intensität (LISS) und fördert so ihre Regeneration.

Zudem haben die vermehrten LISS-Einheiten den schönen Nebeneffekt, dass sie häufiger nach draußen kommt. Studien beweisen, dass sich Zeit an der frischen Luft zu verbringen, positiv auf die geistige (und gleichzeitig physische) Gesundheit auswirken kann (1).

 

Vorausplanung ist alles

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🌿✨ Staying motivated and Managing my time! Swipe for he reality of my life right now! 💀 🏥 ✨🌿 ✨ So this week I’m doing three 12 hour shifts in A&E which means I work 3 days during the week and I have 4 days off! I’ll be training 5 times this week as oppose to 6 times, mainly because the stress those shifts have on my body and the 2 days of rest really help! ✨ My training split will consist of 3 lower bod days and 2 upper bod days with 3 core sessions, 2 HIIT sessions and LISS cardio (step goal 15-25k) during the week ✨ Ways that set me up for the start until the end of the week, to keep me motivated and focused include: 👉🏼Scheduling and writing up my workouts for each day of the week. 👉🏼Having an idea of what I’d like to have for each meal during the week (untracked) just so that I can do one weekly food shop rather than several times during the week. 👉🏼 The night before each day – I track my meals. If it’s the day before a working day during long day shifts I prep it the day before, if it’s a day before during normal shifts, I prep the majority of the meals at the start of the week so that I can just grab and go healthy homemade meals each day without relying on convenience. 👉🏼Writing up a weekly/ daily to do list in my planner to know certain tasks that I wish to complete for each day – maximum of 3 to ensure that I can manage my time efficiently and allow myself rest at the same time whilst I’m off work. 👉🏼Each day, from when I wake up to when I go to bed I write up what I’d like to do each hour of the day so that I can get more things done in the day and so that I still have a routine and structure during the week! 👉🏼 The day before each day, I also lay out my gym kit – I don’t consider training at home an excuse to wear pjammys as I find that I feel less dedicated to work out, so I separate my pjammys, from my gymwear to the clothing I wear during the day, so that my mind can differentiate between everything more easier whilst staying at home! 🌿✨Off for the remaining of this week, working Sat and Sun! Luckily London has blessed us with good weather the days I’m off! ✨ Wearing @officialmp @myproteinuk loungewear – links in my bio with a discount code ❤️✨🌿

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Um ihr Niveau zu halten und weiterhin Fortschritte zu machen, empfiehlt Leila außerdem einen festen Plan zu haben und diesen auch zu befolgen. Jede Woche notiert sie sich grob, was sie an den jeweiligen Tagen essen möchte und baut dann darauf auf.

Ergänzend dazu, trackt sie jeden Abend für den nächsten Tag vor. Auf diese Weise stellt sie sicher, dass sie sich an ihren persönlichen Ernährungsplan hält und nicht anfängt, aus Langeweile oder Stress vor sich hin zu snacken.

Ihr Speiseplan besteht aus leckeren Gerichten, die zum einen ihren Nährstoffbedarf decken und zum anderen Gelüste vermeiden sollen, die ihre Ziele sabotieren könnten.

 

Konsequent und strukturiert bleiben

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🌿✨ Goal Setting ✨🌿 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ✨ Big or small, setting goals are a fabulous way to work towards something and stay motivated! Fitness, non fitness related, goals can be short term, goals can be long term, future goals and current goals! I like setting goals as I love to feel like Ive achieved something, so that I can look back on and feel accomplished! However, I suggest setting goals that you can manage, able to stick to and are reachable! I often think of a goal, but it’s more likely a dream just because it’s probably something out of my reach! I thought I’d share a few of mine, some more current than others: ✨ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 👉🏼 Current: I’ve set myself a goal to cycle to work at least one day during the week instead of taking public transport! I’ve set one day, typically a Thursday because I know if I set all my 5 day working week to cycle, it wouldn’t be manageable or I just won’t stick to it! This is along side sticking to my current 6 days a week training split which I mentioned in my previous post! I’ve also set a goal, on days that I have off work, to perform a 30 min LISS cardio session (walk on the treadmill) before breakfast! Both I’ve been able to stick to for several weeks, so I’d like to keep reaching the goals I set until they’re Integrated within my routine! ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 👉🏼 Future: Id say these were more dreams than goals but I thought I’d share anyway, as I would like to think dreams can come true and it can potentially happen 🤣😅 I would love love loveee the opportunity to work with a brand and to come up with and create a product/ add a flavour to their current products, with them that is available in supermarkets and would have my face on the back 🙃 orrr have my own instagrammable breakfast cafe which people would purposefully visit to get photos for the gram… can you imagine 👏🏼 goalssss! ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ 🌿✨ Let me know what your goals are, small or big! I’d love to know and It would be a great read to others aswell! ✨ btw I cut these @myproteinuk @officialmp leggings into cycling shorts and they’re cute af ✨👏🏼🌿

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Um auch in dieser schwierigen Zeit weiterhin Fortschritte zu machen, ist es für Leila ganz besonders wichtig, konsequent zu bleiben und sich Struktur zu bewahren. Dies befolgt sie sowohl auf aktive, als auch passive Weise.

Es zeigt sich zum Beispiel darin, dass sie bereits am Tag vorher ihre Sportsachen herauslegt.

Auf diese Weise fällt es ihr leichter an einem Trainingstag auch wirklich zu trainieren und nicht den ganzen Tag nur im Pyjama zu verbringen.

Denn wir wissen alle, wie leicht die Motivation schwinden und der Pyjama von Stunde zu Stunde bequemer werden kann.

Und auch eine weitere unserer Lieblingstaktiken, die sie befolgt, lässt sich ganz leicht in den Alltag integrieren. Jeden Tag steckt sie sich selbst Ziele, die sie erreichen möchte und verwirklicht davon dann mindestens drei. Auf diese Weise schafft sie sich Spielraum für die Tage, an denen sie sich weniger motiviert fühlt.

Ihr Beruf kostet sie im Moment sehr viel Energie, sodass sie mal mehr und mal weniger Motivation hat. An guten Tagen schafft sie dann auch mehr als drei ihrer Ziele.

Durch diesen kleinen und doch großartigen Trick kannst du sicher gehen, dass auch du weiterhin täglich Erfolge erzielst.

Dieser stetige Fortschritt und die persönlichen Erfolgserlebnisse helfen dir dabei, als stärkerer Mensch aus dieser schwierigen Zeit hervorzugehen (wenn nicht physisch, dann garantiert mental).

 

Take Home Message

Während des Lockdowns bemüht sich Leila, das Gleichgewicht zwischen Struktur und Flexibilität zu finden. Obwohl sie durch ihren Beruf im NHS zeitlich sehr eingespannt ist, schafft sie es dennoch, sich ausreichend um sich selbst und ihre Ziele zu kümmern.

Die globale Lage ist eine Herausforderung und sie meistert sie vorbildlich. Sie ist flexibel und weiß, wann es besser ist, eine Pause einzulegen. Sie konzentriert sich darauf, stetig Fortschritte zu machen, auch wenn es an manchen Tagen nur kleine Schritte in die richtige Richtung sind.

Leila zeigt uns, dass durch angemessene Planung, Leidenschaft, Flexibilität und Organisation täglich neue Erfolge möglich sind.

Diese kleinen Siege summieren sich, sodass wir auch nach der Quarantäne noch von ihren positiven Veränderung profitieren können. Und wer weiß, vielleicht bereichern wir so auch das Leben von anderen.

 

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2020-05-11 10:23:32Von Jamie Wright


1. Barton, J., & Pretty, J. (2010). What is the best dose of nature and green exercise for improving mental health? A multi-study analysis. Environmental science & technology44(10), 3947-3955.



Jamie Wright

Jamie Wright

Autor und Experte


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